Борон-борон заманда йәшәгән, ти, бер бабай. Уның Аҡтырнаҡ исемле эте һәм Мыяубикә исемле бесәйе булған. Өсәүләшеп бик татыу, дуҫ көн иткәндәр. Шулай матур ғына йәшәп ятҡанда өй эсендәге ризыҡты кемдер урлап ашай башлаған. Бабай бесәй менән этен саҡырып һораһа, тегеләр бер-береһенә һылтана, ти. Аҡтырнаҡ Мыяубикәне тештәрен ыржайтып ҡурҡытып та ала. Шуға ла бесәй эттән ныҡ шөрләр булып китә.
Бер ваҡыт бабай урманға китә. Ҡайтыуына бесәй аҙбар башында ҡояшта ҡыҙына икән. Өйгә инһәләр, ни күрһендәр, Аҡтырнаҡ бөтә ризыҡтарҙы ашап бөтөп, рәхәтләнеп йоҡлап ята, ти. Бабай эштең нимәлә икәнен аңлап ҡалған да асыуланып, этте өйҙән ҡыуған.
– Һин беҙҙе тышта һаҡлаясаҡһың! – тип киҫәткән.
Аҡтырнаҡ бик теләмәй генә өйҙән сығып киткән, үҙенең бесәйгә ныҡ итеп йәне көйгән, имеш.
Шул көндән алып бесәйҙәр – өйҙә, эттәр тышта көн итәләр икән. Уларҙың дуҫлыҡтары бөтөнләй бөткән. Бер-береһен күреп ҡалһалар, әле булһа баҫтырышалар, ти.
Ансар ҮЛМӘҪБАЕВ, I синыф уҡыусыһы.
Бөрйән районы, Тимер ауылы.
Фото: mau.ru